İslamiyette Kadın

 İslam kadını iki cihan güzeli yapıyor.Ve bunu bir hadisi şerifle süslüyor:''Cennet annelerin ayakları altındadır." (Nesâî, Cihad, 6) 

Lakin batı öyle değil,Batı'da yüzünde ki çizgiler arttıkça kıymeti düşerken,bizde artar. Bu yüzden ninelerimiz cemiyetin en muteber kadınlarıdır.Torunları onları görmek,hayır dualarını almak için kilometrelerce yolları kat eder. Bayramlarda ellerini öpmek için sıraya girerler. 

Oysa ki Allah'ın vermiş olduğu çizgileri beğenmeyip,bugün botoks adı verilen,ortalığı şişme kızlarla dolduran bir toplum gelişiyor.Bu toplum gelişiyor fakat biz gerileşiyoruz.Çizgiler ölümü,bu dünyanın bir gün son olacağını,fani olacağını bize anlatması gerekirken,çizgileri yok etmeye çalışan toplum sürekli bizim ruhumuzu gerileştiriyor. O çizgilere itiraz edenler,bilmiyorlar mı Allah'a itiraz ediyorlar?

Ölümü başında taşıyan,kefenimi başıma doladım diyen bir toplumdan,ölümü unutturmaya çalışan bir topluma doğru ilerliyoruz.Batı bizi ilerletmiyor,aksine geriletiyor. 

Çok şükür ki İstanbul gibi bir yerde dünyaya geldim.Bu sayede yürüdüğüm sokaklarda kabir taşlarını görünce nefes alıyorum.Evet,yanlış duymadınız nefes alıyorum.. Çünkü onlar bana bir gün son olacağımı,bir gün onlardan olacağımı hatırlatıyor. Ölümü hatırlayan nefsim, hırçınlıktan sakinliğe,kibirden tevazuya bürünmeye çalışıyor. Her nefsin bir gün ölümü tadacağı bir gün de umarım iyi bir şekilde ölenlerden oluruz.Vatanımıza,insanımıza,hayırlı evlatlar olarak göçüp gideriz. 

Ölümü daha çok anan,andıkça ölümsüzleşen,''Mutu kable ente temutu.'' sırrına mazhar olan kullardan olmak temennisiyle vesselam..

Yorumlar