Kaygıdan Uzak


Dört tarafından endişe ile yaşayan bizlerin tevekkül anlayışı çoğu zaman eksik olmuştur.

El-Vekil ismi Rabbimizin en güzel isimlerinden birisi. Anlamı ise ; Kendisine tevekkül edenleri en güzel neticeye ulaştıran. Rabbimizin El- Vekil isminin tecellisinin alacak kişide endişe ve kaygı olmaması gerekiyor. Ahir zamanın getirisi,insanların çokluğu ve Kapitalizim anlayışının arttığı,masum insanın ezildiği bir devirde yaşamanın zorluğu da mevcut üzerimizde,bunu atmış değiliz elbette. 

Fakat İslam bize her zaman orta halli olmamızı söyler. Yani ifrat ile tefrit arasında huzuru yakalayın der. Ne ifrat olun, ne tefrit sadece ortası. Sadece uhrevi hayatımız için demez aslında. Hayatımızın her alanında orta halli olmak insana çok şey kazandırmaz mı? Ya hep bir şeylerde aşırıcı olanlar kaybeder ya da hepten yoklukta olanlar. 

İslam hem dünya hayatımızı düzenler hem de ahiret hayatımıza zemin hazırlar. Fakat bizden bir şartı var, bütün bunları sadece gerçekten İslam dinine samimi bir şekilde sarılıp yapanlar kazanacaktır der. 
Peygamberimiz sallahu aleyhi ve sellem efendimizin hayatına baktığımızda da hep orta halli,dünya kaygısı olmayan,nasibini bekleyen bir örnek yapısı ile,  Allah önümüze sunmuş o güzeli.

En çok kaygı yaptığımız şeyler, bizi en çok yıkan şeylerdir diye düşünüyorum. Nasib kavramını anlamış kişilerde bir sükut hali mevcuttur. Çünkü bilir ki her şeyin zamanı vardır. Ve yine bilir ki o şey istediği şey belki de hemen olsa onun için iyi olmayacaktır. 

Annem gibi değer verdiğim bir hocam da da bu sükut halini gördüm. Ben her atak hali yaptığımda,"Kızım Dilara sakin ol,nasipte olan olur der."
Acelecilik her zaman insanı yıpratır ve Mükemmelliyetçilikte öyle. 

Herşey mükemmel olmak zorunda mı  yahu? Hiçte değil! Kendimizi heba ettiğimiz Mükemmelliyetçilik psikolojimizi de bozuyor.  Yani benim bozdu,sizi bilemem. :) 
Sağ olsun hocamdan sonra Mükemmelliyetçilik ahlakı mı bir adım geri atarak hayatın aslında hataları ile de güzel olabileceğini gördüm. Şu sıralar kaygı ile ilgili fikirlerimi de geri adım atarak, daha sakin bir hayat sürmeyi planlıyorum. 
Ayrıca mükemmel olan ve her şeyi mükemmel yaratan sadece Allahtır.! Cümlelerimi güzel bir insanın sözleri ile bitiriyorum..

Sadi Şirazi;"İnsan üç beş damla kan ve bin bir endişedir."

Yorumlar